::ASSALAMUALAIKUM~PEACE BE UPON US :: AHLAN WASAHLAN:: SELAMAT DATANG

Wednesday, June 11, 2008

anak incredible hulk sesat dirumahku...(part 1)


Cerite ni jadik mse aku darjah satu..alkisah bermula suatu hari..

Abang ngah aku nak belik askrim..ktowg satu family mmg gile askrem..da mmg kturunan..ayah aku gle askrem..mak aku gle coklat..

mase bangah aku cadang nak beli askrem..jeng3..tetibe je duit dye ilang..dye mnyelongkar satu almari tapi..tak jumpe..esok pulak..duit mak aku plak ilang…esok lagi….ilang lagi..esok lagi…(malas ar nk cite esok-esok lagi..yg pentingnye..asyik-asyik duit ilang..)

Mak,ayah and abang aku da riso dah..asal dwit asek ilang jer..aku adik aku n kakak aku mmg baran abis ar..ceh! padahal duit ktorg tak ilang pon...(poyo je lebeh) sbb duit ktorg pon bape posen je..sume da masuk bank.

So ayah aku panggil la satu ustat ni dtg umah..setelah dikaji umah aku yg skit punye besar..make…satu hipotesis dibuat..die mendapati ade satu makhluk asing di rumah aku..makhluk ni bukanlah dtg dari planet zuhal ,marikh dan sbgnye..tapi makhluk ni dtg nye dr bumi gak..tapi taktau datang naik ape..dan taktau cane dye bole ter‘landing’ kt umah ktowg..orang kate dye ni kaler ijau..tapi tak penah le ktorg sekeluarge menengoknye..(korg bole teke tak mende alah ni ape??)harap2 bole teke la sbb malas aku nk tulis name dye ni..kang korang sebut kuat2..tersedak plak dye..tapi..for sure ar bukan incredible hulk sbb saiz dye cam dak kecik..

Ustaz tuh wat pndinding kat umah kitorang and dye pesan suh ktorg rajin2 bace quran..supaye mende ni takot sikit..rsenye ktowg mmg amalkan bce quran setiap mlm..and abg aku pon seorg tahfiz(hapal quran)..and kakak aku pulak nme dye Hafizah(huhu)….jadik..kire cam ade hafiz hafizah la umah aku..tapi stil bende ni nak gak menempel kat umah aku..

Ustaz ni kate..ade org terdekat..hantar mende nih..

Make..ktorg pon makin rajinla mengaji..especially.. surah yasin..al-mulk..ayat qursi..

Ustaz ni kate..kalu nak tgk mende ni ade ke tak..letakla kacang hijau..sbb mende ni syok kat kcg hijau..(ceh..mentang2 la dye kaler ijau)..Ktorg cam tak percaye sgt bende ni ade kat umah kitorg sbb tak pernah terserempak..aku rase die segan kot nak berdepan ngan ktorg..dgn rupe dye yg ensem abis tuh..takut membuatkan kitorg seisi rumah tergile-gilekan rupe parasnye yg menawan..

Satu petang..ktorg membuat satu mesyuarat tergempar..yg dihadiri oleh...pemegang2 syer(abgngah..kakak aku…aku n adik aku)…4 org je sumenye..lembage pengarah (mama n abah ) tak join sbb tak bpe berminat dgn agenda yg dibincangkan..pemegang syer trbesar (along) pulak tak dpt dtg sebab menuntut di mesir…agenda yg dibincangkan..ADAKAH MAKHLUK NI HENSEM ATAU CUN??..ktorg berbalah pndapat..aku n kakak aku sepakat mengatakan dye ensem..abg n adik aku pulak rse dye ni cun..jadik berlaku ketegangan disitu..make..kitorg wat keputusan..nak wat satu projek..MENGUSHA SI DYE..jadik..ktorg pon letakla kacang ijau satu mangkuk atas katil bilik aku and satu mangkuk bilik mak ayah aku..

Malam tu..ktowg naik bilik…seram bulu rome aku nak cite..

Ktowg nmpak…………………

Kacang ijau atas katil aku bertabur…tapi..susunan nye mmg cantik..kacang2 ijau tu tersusun..macam ade bende main..

Serius aku btwu korg..mmg ade sesuatu yg menyusunnye…

Ktorg berpandangan antare satu sme lain….

Apakah SESUATU itu???



Sesuatu yg tak disangka..

Seringkali mendatangi kita..

Itukah suratan dalam kehidupan..

Atau sekadar satu..kebetulan…

Ps : ni lagu suratan atau kebetulan

Bersambung…

No comments: