::ASSALAMUALAIKUM~PEACE BE UPON US :: AHLAN WASAHLAN:: SELAMAT DATANG

Wednesday, June 11, 2008

kisah keajaiban ayat2 quran

assalamualaikum

nak citer one of the miracle story about ayat quran..sebenanye mmg banyak je citer miracle psal ayat quran nih..tapi sye sje nak share ngan sume cite sye..

kejadian yg agak kereks ni berlaku kire2 mase aku darjah dua dlu..citenye begini ..

abg aku nih blaja kat al-azhar ,mesir..and one day..dye dpt tiket percume balik Malaysia.

so….apelagi..dye pon balik la msia wat pertame kalinye..

abg aku ni terover la ‘excited’nye bile dpt balik apetah lagi da nk dkat raye..

yang ktowg kat uma pon ter ‘kinje-kinje’ la menanti.kepulangannye..meriah..rmai saudara-mara turut mnyambut..

pada pagi syawal ketige..yang syahdu….(eceh)..

tetibe..abg aku HILANG..!! bersame bberape helai baju..make..riuhlah sekampong yg abg aku ni hilang..( ps: bukan tinggal kat kg pon tapi..kekecohan yg teramat tinggi skala ritcher nye menyebabkan aku rase cam kat kampong..hoho)

ayah aku pon pi la repot polis..polis tu tnye umo abg aku bpe?..21….then polis tu wat andaian yg abg aku lari dr rumah…umm..klo ye pon da tanak smbung blajo kat mesir tu..takkan smpai nk lari dr umah kot??

Ttibe..ade satu kes dak pompuan umor lebeh kurg cam abg aku dilaporkan hilang gak..

Make..hipotesis yg dibuat..abg aku lari ngan dak pompuan tu..

Huh! Makin gempak kes abg aku hilg nih…

Hari ketige..ktowg stu family bce surah yassin sesame..sume owg sedey gile time tu..

Ayah aku kua air mate(first time nmpak)..mak aku ngis dlm toilet..kakak aku..tak ingat la dye wat pe..tapi aku??aku lagi sedeh mengenangkan nasib diri yg bakal mati kelaparan..

Aku rse adik aku pon berperasaan begitu..tapi..enggan berbicare tentangnye..huhu

Yela..mne taknye..mak aku da tde mood nk masak..ayah aku yg masak.. sedap gilerr..serius sedap..(paham2 jela chef yg mmpunyai moto “asal bole telan”)

Memang agak ‘mangkuk’la gak aku ngan adik aku sbb tak berperasaan lgsg tntg abg aku yg hilang tuh..sbb ktorg kcik ag …so..wat dono jela...

Abis je bce yassin..aku tutup quran..letak quran atas meja..terus bergerak ke kerusi yg mengadap pintu..tetibe..aku nmpak satu kelibat yg sedang melenggang kangkung bersame begnye..mnuju masuk ke halaman umah..

ABANG AKU!! Aku terdiam dan terkebil-kebil melihat ke‘happy’an abg aku yg sedang tersenyum kambing kearahku..manakala..di suatu sudut yang len..sume org sedang menangis dan masih menatap alquran....

Aku mmg ade berkire-kire nak baling periuk+kuali tapi..kutahankan..rase bengkek itu..

Apabila abang mengucapkan “asalamualaikum”…..

Sume owg dlm umah jd cam haru biru..

Pastu aku tak ingat ape jadik..mnurut sumbr yg bole dipercayai..iaitu abg aku sendirik..

Dye sebenarnye pi uma kawan..tido sane..die mmg terlupe nak bgitau kitorg sbb dye kate da biase sgt kat mesir kua memane takya kaci tau spe2..make dibuatla perangai tu kat msia.. ..hampir kecoh sedunie dibuatnye..

Cte ni skdar berkongsi rase amaizing sye kerane habissssss je bace yassin tuh..terus abg sye muncul depan mate..subhanallah…

Jdik..yakinla kite hundred percent pade Allah n rajin2la membace al-quran.

2 comments:

Unknown said...

Sengal la ZIe!! Hadoi...tak de kene mngena langsung citer ni. haha...xfeel lagsung.. *bengkek! ;p

hazyra said...

ape yg takde kne ngenenye..btulla,,kbrgantungan kepada ALLAH..